onsdag 30 juni 2010

Vart ska man åka nu då?


Funderar kring vart man ska åka härnäst. Jag har kollat mycket på Egypten och har hört så mycket olika bud. Många är helnöjda som varit där men många är också missnöjda. Efter att ha pratat med flera olika som varit där så har jag kommit fram till att det viktiga är vilket hotell man hamnar på. Vissa femstjärniga hotell är inte bra medan vissa trestjärniga hotell är bra. Så det viktiga verkar vara att söka ett specifikt hotell som många säger är bra och som fått många rekommendationer.

Efter lite sökande har jag nu hittat ett hotell i Hurghadaområdet som heter Arabia azur resort som verkar bra och mycket prisvärt. En vecka över nyår med all inclusive för mig Daniel och Iza blir 17900:-

Det som är bra med Egypten är ju att det bara tar 5-6 timmar att flyga dit så man kan åka en vecka. Det är varmt på vintern och det är relativt billigt. Perfekt om man bara vill vara borta halva jullovet men ändå hinna få sol och bad. Sedan har jag aldrig rest åt det hållet så det blir en ny resupplevelse. Skönt att inte flyga så långt med barn också.

En annan sak som jag upptäckt är att all inclusiv resor inte är speciellt billigt om man har barn som har fyllt två år. Jag har tidigare tänkt att det är perfekt att åka på all inclusive med barn. Men när jag tittade på en all inclusive resa till Cuba två veckor så skulle min och Daniels biljett gå på 32000:- (16000:- per person)och Izas del skulle bli 11000:- om hon fyllt två och 1000:- om hon var under två.
Då blir det helt plötsligt inte så billigt och tänk om man har fler barn. Nää då är det mycket bättre att hyra lägenhet som vi gjorde nu när vi var till Spanien.

Men det skulle vara roligt att hinna med en all inclusive innan hon blir två då så kanske det blir Egypten. Ska bara försöka hitta några att resa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar