söndag 13 juni 2010

Lite vardagslyx




Jaha på förmiddagen var det underbart väder så då var jag snabb att få ut lilla familjen. Det blev en promenad till Sidsjön där vi matade fåglarna. Sedan hade vi med oss fika och en filt så vi kunde ha lite picknick. Vi hittade en underbar plats i en park lite nedanför Sidsjön mot stan. Där vid en porlande bäck som hade ett litet vattenfall slog vi oss ned. Fantastiskt!

I onsdags firade vi att vi varit gifta i 5 år. Det blev att dricka lite bubbel, bio och gå ut och äta. Jättemysigt och behövligt med lite barnfri tid bara jag och Daniel.

Efter att jag och min kära vän Emma Bergman varit och sett Sex and the city 2, smygpremiären 26/5, skulle vi ta någon drink och prata av oss lite. Men det blev istället en flaska Champagne på Emmas initiativ. Det kändes verkligen jättelyxigt. Tjejkvällar är också något man behöver mer av efter att man fått barn tycker jag. Då passar det bra med lite vardagslyx.

Dessa saker fick mig att tänka på saker man gör alldeles för sällan och det är just att:

1. Ha picknick på någon vacker plats en vacker dag

2. Drick Champagne eller mousserande vin

Enkla saker som får vardagen att kännas mycket lyxigare men som man glömmer bort att göra. Speciellt på sommaren borde man göra dessa saker oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar